Quadralite Reporter 200 TTL/TwinHead (Godox AD200/AD-B2) – pełna recenzja

Poniższa recenzja kosztowała wiele pracy i przyznam, że zabierałem się do niej od dawna. Film jest dość długi, ale taki właśnie ma być. Quadralite Reporter 200 TTL (Godox AD200) to lampa, która budzi waszą wielką ciekawość, a poniższy test jest odpowiedzią na prośby płynące z grupy STROBING POLSKA.

Film jest podzielony sześć siedem logicznych części:

  1. Wstęp
  2. Dane techniczne
  3. Budowa
  4. Obsługa
  5. Test mocy
  6. Reporter w praktyce – sesja
  7. Podsumowanie

Jednym z najczęściej zadawanych przez was pytań jest „Jak Reporter 200 wypada na tle Strobossa 60”?. Dzięki uprzejmości Pawła Zając ze Studio Station, który wypożyczył mi światłomierz do testów, mogłem to dokładnie sprawdzić. Podsumowaniem moich testów jest dokument PDF, który możecie pobrać tutaj. Zawiera on wyniki moich pomiarów oraz opis założeń i samej procedury testowej.

Dzięki temu eksperymentowi mogłem odnieść się też bezpośrednio do recenzji Roberata Hall, który sprawdzał produkty Godoxa już wcześniej. Udało mi się znaleźć jedną, lecz istotną, nieścisłość w jego wnioskach. Znalazłem także bardzo ciekawe wykorzystanie funkcji maskowania błysków, która z adapterem TwinHead otwiera nowe możliwości dla Reportera 200 TTL.

Nie pozostaje mi nic innego niż zaprosić was do obejrzenia mojego nowego filmu. Miłego seansu!

Gdyby ktoś szukał informacji na temat Reporter 200 TTL to w moim nowym filmie znajdzie ich co najmniej kilka. Film jest długi, ale zawarta ilość informacji także jest duża. Jako dodatek możecie pobrać PDF z wynikami pomiarów dla różnych lamp i modyfikatorów, które wykonałem na potrzeby tego testu. Miłego oglądania…

 

 

3 Comments

Join the discussion and tell us your opinion.

Dawidreply
4 maja 2018 at 13:54

Świetny materiał! Jakościowo i merytorycznie! Pdf jeszcze nie zgłębiałem (źle się to analizuje na komórce), ale bardzo ciekawi mnie właśnie dystrybucja światła w modyfikatorach typu okta 90. Tym bardziej jest to dla mnie ciekawe, gdyż rozważam właśnie zakup kolejnej lampy i zastanawiam się czy nie brać 60evo czy właśnie 200. Zauważyłem nawet ostatnio, że Many Ortiz również pakuje 200 do okty z nasadką reporterską, co by było kolejnym dowodem na moc tej nasadki. Więc pytanie o to, która lampa da lepszej jakości światło po wypakowaniu w softboxa, oktę, czy bd. 🙂 Pzdr

Damianreply
11 maja 2018 at 14:30

Paweł, przede wszystkim świetna robota!
Mam dwie takie lampki od kilku miesięcy i właśnie zamówiłem tą podwójną głowicę coby zrobić sobie 400Ws, ale co widzę na filmie… Jakie jest logiczne wytłumaczenie, że dwie błyskające w tym samym momencie lampy nie dają tego oczekiwanego 400Ws? Czy ich moc w tym TwinHead jest w jakiś sposób sprzętowo ograniczana? Ogólnie to, po obejrzeniu tego filmu mój świat się trochę zawalił;) Nasadka reporterska na 1/8 daje tyle samo światła co bańka na 1/1…
Mam nadzieję, że Quadralite Polska widziało film i palą się ze wstydu.
Pozdrawiam

Demon na sankach – x-manreply
5 czerwca 2018 at 11:32

[…] Reporter 200 TTL to bardzo udana konstrukcja, którą miałem okazję już dla was dokładnie recenzować. Lampa łączy w sobie dwie ważne cechy, gabarytami zbliżona jest do tradycyjnej lampy […]

Leave a reply